Saturday, 31 December 2011

Hii 2012!!


Hai pembaca-pembaca blog aku,,
Pertama sekali,aku nak ucapkan "SELAMAT TAHUN BARU"  kepada anda semua..
Macam mana dengan tahun 2011 korang semua??Banyak tak benda-benda yang menarik berlaku atau lagi banyak benda yang buruk berlaku??Renung-renungkan la apa yang kita dah buat kan..Kalau banyak yang baik,ulang la lagi kat tahun 2012 ni..Dan kalau banyak buruk kurang-kurang kan la..
Masuk je tahun baru ramai yang akan bertanya "apa azam kau tahun ni?"..Betul kan??Semua orang nak pasang azam baru,tpi pernah tak korang berfikir dah berapa kali berazam dan berapa kali azam korang tu tercapai??Dan azam yang paling glamor sekali "aku nak ubah diri aku jadi lebih baik"..Memang ramai la yang berazam macam tu,tapi cume beberapa orang je berjaya buat ..Tak apa la,at least korang ada juga azam..Cuma aku nak ingatkan kat sini berazam tu jangan la macam "hangat-hangat taik ayam" je..Awal-awal tahun je berazam bukan main..Tapi dah masuk tengah tahun,tanya apa azam masa tahun baru hari tu pun dah lupa..Memang teruk la kan macam tu kan..Apa-apa pun Selamat tinggal 2011..

#MAKE 2012 MUCH BETTER THAN 2011




TRIMAS =)


Friday, 30 December 2011

BERFIKIRAN NEGATIF pun BAGUS


Hii all,,
Penah tak korang dengar cikgu or siapa-siapa cakap tak elok berfikiran negatif atau berfikiran buruk??
Kat sini aku tak cakap yang benda tu salah..Aku cuma nak cakap kadang-kadang bagus jugak berfikiran negatif ni dan bagi aku orang yang berfikiran negatif orang tu berfikiran jauh..Tak percaya??Jom cuba ni..
Cuba bayangkan semasa hendak mengambil peperksaan besar..

Orang berfikiran positif.
1.Aku dah study banyak-banyak mesti boleh jawab..
2.Mesti aku boleh lulus.
3.Lepas dah lulus tu mesti aku akan berjaya.

Wednesday, 28 December 2011

PELAJARAN PUN NAK BERUBAH !!

Hii semua,dulu korang ada belajar abjab tak mase sekolah tadika/kindergarten??
Mesti pernah kan,sama ada versi melayu atau pun versi omputih kan...
Korang perasan ke tidak setiap tahun ada perubahan kat benda ni..Dulu kita belajar A for Apple right??
Tapi dengan peredaran masa,dengan pengaruh dari laman sosial yang berlambak sekarang ni,kemajuan teknologi,berperang sana-sini mungkin benda-benda tu akan berubah macam kat bawah nie..
JOM Tengok ::::

A-ANDROID

B-BLOG

C-Canon