Friday, 11 October 2013

Peter & Tinker

©Hak Cipta Terpelihara :  Shasha.
 


Dua sahabat bukan di alam nyata.
Hanya di alam maya,ciptaan dunia.
Mereka tak pernah bersemuka. Tapi menjaga sesama.

Ini kisah mereka berdua. Mari sini aku mahu cerita.
Tinker meluahkan rasa, Peter jadi pendengar setia.
begitu juga sebaliknya. Jemu? tak pernah ada.

Tinker ada sakitnya.
Peter pula, ada luka lama.

Ubat apa nak diberi, Peter tak pasti.
Hanya cuba buat tinker berseri.

Luka lama terbuka, Tinker muncul ceria.
Tak biarkan Peter, terlalu kecewa.

Mereka manusia biasa. Kecik hati, dah tentu ada.
Tapi biasa; si Peter. Sebab apa?
Sebab Tinker selalu pesan.
"Jangan kecewa, Jangan kecewa, Jangan kecewa.
 Kembali ceria. Lupakan segalanya."
Akhirnya, Tinker pula kecewa.

Peter tak biarkan
Tinker kecewa terus terusan.
"Apa kau dah lupakan, apa kau selalu pesan?"
ke telinga Tinker, dibisikan.

Begitu lah sehari hari.
Dua sahabat mungkin sehidup semati.
Peter berjanji, Tinker tak akan di benci.
Sebab Tinker sahabat sejati yang susah dicari,
mahupun diganti.


*gambar hasil lukisan pemilik blog ini. >>> http://inishashapunyablog.blogspot.com/.
 Trima's ya berkongsi. 



TRIMAS =)

Monday, 7 October 2013

Terbang Angan Angan

bilik gelap ini
aku jadikan markas.
Untuk aku menconteng kertas.
bercerita inggin ke atas.
seperti burung 
terbang bebas.

aku ingin keatas sana?
kamu tak mahu bersama?
disana nanti,
kita cuba bina pelangi.
biar dibawah,
ceria hati
memerhati.

kalau nak ikut,
kau kena berjanji.
air mata kau tinggal disini.
aku tak nak kau membasahi
yang dibawah nanti.

Sekarang,
buat pilihan.
Biarkan aku terbang sendirian.
atau
mahu bersama
cipta kenangan.



TRIMAS =)

Friendzone??

Berjanji kawan saja,
tapi kenapa ada
perasaan ini?
hurmm.
tolong.
aku takut kecewa.

nak abaikan
atau layankan
perasaan ni?
macam mana kalau aku saja,
dia tak rasa benda yang sama?

"laki perempuan memang tak boleh berkawan baik. sebabnya salah sorang mesti ada simpan perasaan"

Sekarang,
aku yang simpan perasaan itu.
takut nak bagitahu.
yang aku mampu,
cuma berharap
dia sama seperti aku.

Dia pernah berkata,
apa dia rasa,
biar rahsia.

Benda tu makin buat aku tertanya.
Sama ada dia sama,
atau dia rasa berbeza.

Aku tak mahu kecewa.
Dia pun begitu juga.

Itu ke punca
aku dia tak bersama?

Bila tanya tentang perasaan,
Dia tak bagi jawapan,
cuma berpesan.

"Aku selasa berkawan. Dan biarkan lah berterusan"

selesai berpesan,
Dia bagi senyuman
--sinis.
Aku tertanya.
apa ada dalam kepala
--Dia

Terdiam.
Dalam kepala banyak soalan.
nak ditujukan,
belum tentu dapat jawapan.
Baik aku diam.
Biar dengan senyuman.

Akhir nya,
Aku setuju
hanya berkawan.

sebab dengan kau,
aku tak nak berjauhan.


TRIMAS =)

Saturday, 5 October 2013

Hanya Satu Subjek, AKU.

Aku manusia;
Biasa.
Aku boleh berbicara.
Tapi ku diam saja.

Aku manusia;
Biasa.
Aku boleh melihat.
Tapi penglihatan tu ku sekat.

Aku manusia;
Biasa.
Aku ada kaki,
Tapi ku tidak hanya berdiri.

Aku manusia;
Biasa.
Ku pilih diam saja,
Sebab dalam dunia,
banyak halnya.
Belum tentu ku tahu segala.

Aku manusia;
Biasa.
Penglihatan kusekat,
ku tak mahu lihat,
segala maksiat.
Hanya guna untuk tak sesat.

Aku manusia;
Biasa.
Aku tidak hanya berdiri.
Ku jalan kesana kesini,
pergi mencari,
sesuatu patut dipelajari.

Aku manusia,
Biasa.
Langsung tidak sempurna.

Aku manusia.
Manusia yang penuh cela.


TRIMAS =)

Wednesday, 2 October 2013

Manik Cinta Hitam

kau ingat lagi dulu?
manik manik cinta yang kau putuskan itu.
aku dah ikat kembali satu persatu.

tapi kali ini
engkau, aku tak akan bagi.
takut kau putuskan lagi.
sakit aku nak cari.
manik yang bertaburan sana sini

manik cinta ini
biar lah ku simpan sendiri,
nanti boleh kuberi,
kepada bidadari.
yang sudi disisi.


TRIMAS =)