Friday, 14 February 2014

Twitter @SeratusMulut

3 4 hari kena curate acc twitter seratusMulut. Macam macam aku nampak. Aku senarai pendek kan.

1. yang lain mungkin akan rasa aku hebat. Tapi ditanya soalan. aku diam, tercari cari jawapan.

2. Orang akan fikir aku power dalam berbahasa. Bagi satu dua puisi. Lebih kurang je perginya.

3 GengSeratusMulut sendiri. Tak semua nak join benda ni. SeratusMulut bukan satu kepala, tak boleh lah nak buat apa.

4. Aku akan lihat, ramai lagi yang berbakat. Lebih hebat.

Itu yang aku perhati.
Dan aku cuma mahu berkongsi.
Salah aku tolong kata, moga berguna suatu hari nanti.

Monday, 10 February 2014

Johor Ku

Aku tak nak geng dengan orang johor.
Kalau hanya tahu bergaduh.

Ya, aku tahu korang tak nak dipijak kepala.
Kitakan ada budi bahasa.
Mana?
Mana?
mana?
Dah macam tak ada.
Semua lancang bila bersuara.

Kalau aku jadi orang jahor seperti kamu, kamu, kamu.
Aku malu.

Tolong berhenti memalukan Johor ku.